Wednesday, November 16, 2011

bermalam sebentar bersama amani

assalamualaikum dan salam sejahtera....
alhamdulillah, hari ini kedai dobi bapak aku off day tapi kami still berkerja menghabiskan apa yang tak habis buat lagi macam iron baju ke dan lain-lain...hari ni aku balik rumah awal sbab baju semua dah habis iron pukul 3 lebih...aku balik rumah pukul 5ptg..hari tu 2 hari aku jadi bos ganti bapak aku, sebab bapak aku pergi ziarah abang aku nak ambil spm kat sekolah aku kat perlis...aku jadi cuak doo bila kira2 balik duit tak cukup...tapi aku ambil tu sebagai pengalaman...hari ni mak aku  bawak balik anak saudara aku. susah sangat nak berhentikan dia daripada menangis sampai mak aku belikan dia kit kat...senyap terus...lepas tu bila dah sampai rumah die dah berhenti nangis...dia happy sangat aku pun join sekaki la...macam orang selalu cakap. baby ni selalu buat orang gembira bila tengok dia senyum....tapi bila nak suruh dia tidur memang susah..macam2 aku buat..bawak dia jalan pusing dalam rumah, dukung dia, bagi dia minum susu...last kali lepas aku berfikir panjang aku bawak dia pusing dalam rumah dan kasi dia main sampai letih...lepas tu aku baring kan dia atas riba aku sambil bagi dia minum susu...lepas tu aku baring kan dia sambil tepuk dia and than dia tidur...bukan senang nak jaga budak2 kecil ni...

ni je la aku nak kongsi dengan la...
assalamualaikum dan salam sejahtera..

No comments: