Friday, November 11, 2011

oh, penatnya.....

masuk hari ni dah lebih kurang seminggu aku duduk dekat dhobi station(dobi keluarga aku) dari pagi sampai malam. tapi  kekadang aku fikir balik kalau aku tak tolong abah aku kat dobi sapa nak tolong dia. tak kan nak harapkan pekerja yang lagi dua tiga hari lagi nak berhenti kerja sebab cuti semester dah habis. malam tadi tengah OTW balik rumah aku berbual dengan abah aku fasal macam2 benda. aku kalau balik rumah selalu spent kan beberapa minit untuk berbincang dengan abah aku fasal aku ataupun fasal famili aku. aku harap abah aku dapat pertimbangkan dan bincang dengan umi aku apa yang aku cakap. aku cakap dengan abah aku fasal hubungan kita semua dengan Allah dan niat kita bukak dobi untuk apa.semua orang tahu yang dobi ni satu daripada cabang perniagaan, dan kita semua tahu berniaga tu sunnah  Rasulullah. so, aku cakap dengan abah aku walaupun kita sibuk macam mana sekali pun kena ingat insyaallah Allah bantu orang yang membantu agamanya. aku bukannya apa sejak kami bukak kedai dobi setiap hari semua ahli keluarga aku tak ada dekat rumah, ada pun waktu malam. jiran tetangga pun dah lama tak ziarah.sampaikan aku dah balik melaka pun diorang tak tahu yang aku dah balik. setiap hari ada dekat dobi macam mana nak spent time dengan diorang.  maklum la korang pun fahamkan kerja dekat dobi macam manakan. abis satu pelanggan, pelanggan lain hantar baju pulak. tapi bagi kami tu la rezeki kami lagi banyak baju lagi melimpah luah la rezeki kami. aku harap Allah melimpah luahkan rezeki kami satu keluarga.....

okey la, aku nak tidur esok nak bangun solat subuh dan siap2 pergi dobi...
assalamualaikum dan selamat pagi....heheheh...
sekarang dah pukul 1:50 a.m la....
caucincau.....

No comments: