Wednesday, December 1, 2010

teman sejati....epilog 2

di petang yang nyaman dan harmoni.....
Izat keluar berjoging seorang diri mengelilinggi kawasan sekolah.....izat berhenti rehat berdekatan dengan court bola tampar sekolah...

sedang lalai menonton volleyball team sekolah training, izat tidak perasan cikgu senadi sedang berjalan menuju kearahnya....sedang lali menonton, izat terasa bahunya disentuh...izat memandang kearah cikgu senadi. secara autometik izat bangun dan terus memberi salam.....
setelah cikgu senadi menjawab salam dia bertanya kepada izat...

cikgu:kamu ni dulu pelajar sekolah matri kan???
izat:ye cikgu...
cikgu:kamu salah seorang spiker utama sekolah tu kan????
izat:ye cikgu...
cikgu:untuk pengetahuan kamu, cikgu adalah jurulatih pasukan vt sekolah...cikgu rasa kamu still ade power untuk bermain volleyball...cikgu nak kamu datang latihan pada esok hari selepas solat asar...
izat:baik cikgu...

izat menuju kearah asrama aspura untuk membersihkan badan..tiba2 satu suara telah memanggil nama dia...
izat toleh ke belakang dan dia mendapai bahawa ayib yang memanggilnya...ayib bertanya kepada izat...

ayib:wei, apa yang cikgu senadi ckp dekat ko???
izat:dia ajak aku join vt sekolah...
ayib:ooo...bgos ar.. lagipun aku pun salah seorang daripada team tu....
izat:bagos la...aku boleh pergi training dengan kau....

mereka berdua pun terus menuju ke dorm mereka...
secara kebetulan ayib dan izat menginap di dalam dorm yang sama...

setela lah selesai memakai baju, izat terus pergi jumpa ayib...izat yanya ayib....

izat:wei, dah siap ke belum???
ayib:jap2, aku dah nak siap dah ni...
izat:wei, kau cakap nak pperkenalkan aku dengan bff kau.....
ayib:alamak!!!aku lua la...esok je la aku kenal kan...tau...
izat:okidoki...

setelah selesai ayib bermekap, diorang terus menuju ke surau untuk meunaikan solat maghrib secara berjemaah seterusnya mendengar ceramah maghrib.....

                        **************************************************************

to be continue.....

No comments: