Sunday, December 12, 2010

teman sejati...epilog 4 cinta monyet...

matahari tidak henti2 membakar bumi....pada hari itu sekolah berjalan seperti biasa....pada hari itu juga kelas 2 muhammad al-fatih terasa begitu panas...walaupun sekolah kerajaan, para pelajar rasa seperti di sekolah swasta yang tak ada kipas...izat sedang kusyuk membaca novel karya penulis muda yangberkalibel...beliau juga adalah salah seorang pelajar sekolah lama izat...novel yang bertajuk TERASING hasil karaya HILAL ASYRAF telah melekakan izat daripada keadaan sekeliling yang agak panas...

sedang leka izat membaca novel tiba2 apit memberi surat..

apit:wei  izat ni ade pempuan dkat tepi pntu tu kasi...
izat:ooo...ye ke...tanks...

izat membuka surat itu dan terus membaca surat tersebut....

'assalamualaikum...
kepada budak baru yang bernama izat.sy nk awak tau yang sy minat kt awk...hope awk leh bls cnta sy nie...'

izat membaca surat yang ringkas itu...sambil di perhati oleh apit, izat membalas surat itu dan meminta tolong apit untuk menghantarnya...
izat merenung dari jauh muka pelajar perempuan itu merah padam selepas membaca surat tersebut...

'waalaikummussalam...
kpd pelajar perempuan yang tidak dikenali, sy just nk ckp bahawa sy dah ad kekasi....dan kekasih sy adalah Allah..dan seperti yg awk tau...pelajar sperti kita ni x spatut nye brcinta....ini di pangil cinta monyet.....maaf kerana telah mngecewakan awk..'
itulah isi kandung surat tersebut...

apit menanya kepada izat....

apit:wei ape ko bls...
izat:aku ckp la aku dh ad kekasih
apit:eh!!!aku x tau pn...
izat:la...ape yg ko x tau nye...kekasih aku adalah Allah la....
apit:oooooooo.....patut la merah je aku tngk mke bdk pempuan tu....
ko tau x ni bru sorg...sbnrnye aku dgr cter ramai bdk ske dkat ko...
izat:ke????klo ko jmpe diorg ko ckp kt dorg x perlu brcinta wat mse skrg...klo cnta wat msa skrang ia d pnggil 'CINTA MONYET' ko paham x????
apit:k...aku paham ko...maklumla bekas bdk sklh agame kate kan.....

2 comments:

Munsyi said...

hehe. banyak dpt surat ke? abg lagi banyak :P

aizat a.k.a akahito said...

mne bnyk pon....
bg shubah kn ensem mcm japan ector...msti la rmai pmint...
huhuhu...