Wednesday, June 1, 2011

epilog akhir(6) perpecahan antara kami....

izat bersendiri di kaki lima di depan kelas sendiri menyepi tanpa sebarang bunyi...hanya kedengaran bunyi kipas didalam kelas, agin yang meniup , burung2 yang berkicauan...tiba2 apit datang dari sebalik pintu kelas....

"wei kau ni pagi2 lagi dah mamun..eh silap menggelamun..asal"apit bertanya..hairan dengan perangai izat.
"eh, tak de pape la...cuma kau perasan tak ada diantara kita dah x pegang pada prinsip kita..bengang do...aku tau kau pun tau sape bdk tu...wei kalau nak kapel sekalipun agak2 ar...ni buat awek dia macam bini dia apa tah..wat macam dah kawin pulak tu...please la..."izat naik bengang dengan perangai sahabat nya..
"wei relax la..kta setel cara elok k..."apit cbe untuk menenagkan..
"bagi aku dia tu bukan kawan aku dah..aku tau aku ni jenis suka ikot emosi tapi aku dah xleh sabo dah ni...kalau kau dengan bdk lain nak setel dengan dia cara elok dipersilakan..."izat pergi dengan keadaan hatinya yang terasa sangat marah...

apit tidak boleh berkata apa2..dia memberi tahu kepada semua bff dia kecuali bdk yg dimadsotkan oleh izat..mereka terasa sperti ukhuwah yang mereka bina selama ini tidak kukuh..akhirnya mereka berpecah daripada ukhuwah yang dibina selama ini...

pmr sudah pun berlalu..izat dan lain2 still bertegur sapa kecuali bdk yang dimaksodkan oleh izat...

                          ********************The End***********************

No comments: